Quick Stick trakteert sponsoren op lesje shoot-outs nemen

Hockeyclub Quick Stick heeft een mooie manier gevonden om haar businessclubleden meer bij het hockey te betrekken. Zaterdag 10 september vond op de club in Heerenveen de Interpolis Business Shoot Out plaats. Sponsoren, relaties en leden van de Club van 100 van de hockeyvereniging waren van harte welkom om op dit event zelf de stick ter hand te nemen. Hoofdsponsor van Quick Stick Rabobank Heerenveen en verzekeraar Interpolis organiseerden de sportieve middag.

‘Het initiatief ontstond vanuit de vernieuwde contacten tussen Quick Stick en Rabobank’, klinkt Kathy Kraak, bestuurslid van de hockeyvereniging. ‘Eens in de zoveel tijd bekijken we het contract opnieuw. Tijdens deze ontmoeting spraken beide partijen de wens uit om het contact tussen sponsoren te intensiveren. Dit was het startsein om een businessclub op te richten. Op deze manier willen we sponsoren op een laagdrempelige manier kennis laten maken met hockey, maar ook met elkaar.’

Gezelschap

Snel ontstond het idee om een Business Shoot Out te organiseren. ‘Samen met de Rabobank hebben wij een uitnodiging opgesteld en verstuurd naar alle sponsoren en potentiële relaties. Er zijn behoorlijk wat telefoontjes gepleegd, maar uiteindelijk was er een groep van 12 sponsoren verzameld om mee te doen aan het evenement. Veel van de aanwezigen hadden een hockeyend kind op de club, dat kwam dan gezellig mee. Daarnaast waren er jeugdleden en een paar dames uit ons 1e team aanwezig. De sponsoren werden in groepjes verdeeld en gekoppeld aan een jeugdlid en speelster uit Dames 1. Al met al een leuk en gevarieerd gezelschap.’

Niet de minste goalies

Interpolis verzorgde de organisatie van het event en deed de aankleding. Kraak: ‘We wilden het aantrekkelijk en professioneel aankleden en dat is gelukt. Achter het doel stond een opblaaspoort, er waren Rabobankvlaggen en Bjorn Kellerman (speler van Kampong en 10-voudig international) demonstreerde een aantal shoot-outs en gaf uitleg. Voor alle aanwezigen waren sticks en ballen geregeld. We hadden de keepers van Dames 1 en JA1 bereid gevonden om op goal te staan. Dat zijn niet de minste doelverdedigers, dus zo eenvoudig was het nog niet!’

Waardering

Kraak concludeert dat het een geslaagd event was. ‘Het was ontzettend gezellig en de sponsoren waren hartstikke enthousiast. Een aantal van hen had hockeyervaring, maar voor sommigen was het de 1e keer dat ze een stick in hun handen hadden. Desondanks was iedereen bloedfanatiek, ze gingen er vol voor. Voor de club was dit een mooie manier om waardering te tonen aan iedereen die ons financieel ondersteunt.’

 


Wat vind jij? Praat mee...