Social media: Het Ajax van IJsseloever en met-vlagen-schip van Push

Met nog tien ploegen in de race voor het tofste socialmedia-account van het jaar geven we de komende tijd het woord aan de kanshebbers. In aflevering drie: Sander Dijkwel van IJsseloever Heren 4 en Ivo Besems van Push Heren 2. 

Waarom doen jullie mee aan de verkiezing?

Dijkwel: ‘Wij zijn een gezellige groep, met een semi-professioneel mediateam. Wij pakken het beter aan dan alle andere accounts, waarop de standaard foto’s van de winnaars van de trainingspotjes en de bierfoto na de wedstrijd te vinden zijn. Die vind je bij ons ook, maar wij hebben nog meer te bieden.’

Besems: ‘Wij zijn een team met oud-hoofdklassers en jonge jongens. We hebben altijd hoog gehockeyd, maar kiezen nu voor een stapje terug. Een stapje, want we spelen nog wel in de Reserve Hoofdklasse. We noemen onszelf niet het vlaggenschip van de club, maar het met-vlagen-schip. Dat zegt genoeg toch?’

Waar ben je het meest trots op?

Dijkwel: ‘We proberen iedere dag, of zeker iedere week, wat te posten. Zo hebben we een waar-is-de-bal-quiz in onze stories, net als een wallpaper wednesday, met foto’s van onszelf. We hebben een teamfoto op afstand en houden onze volgers op de hoogte van de huidige corona-regels. Het meest trots ben ik op de voorstelvideo’s. Daar heeft ook verreweg de meeste tijd in gezeten. We hebben onze drie aanwinsten van dit seizoen voorgesteld op de manier hoe Ajax dat ook bij hun spelers doet. Ik ben enorm tevreden met het resultaat.’

Besems: ‘We hebben een tip van de week, houden ons ook bezig met het transfernieuws, maar de wedstrijdverslagen zijn toch het speciaalst. Iedere week is er een andere teamgenoot aan de beurt om het verslag te schrijven. De lat ligt hoog, dus je komt niet zomaar weg met een wedstrijdverhaal. Meestal hebben we ook te veel tekst voor een post, waardoor we het verhaal in tweeën moeten delen.’

Waarom moet jouw account winnen?

Dijkwel: ‘We pakken het serieus aan. Zo hebben we een eigen microfoon met Heren 4-plopkap voor onze interviews na de wedstrijd. We hebben onze nieuwe spelers professioneel gepresenteerd met een introductievideo, interview en contractondertekening. Ook hebben we onze eigen man-of-the-match trofeeën gemaakt. We zeiden het al in onze aanmelding: het kan eigenlijk niet anders dan dat we winnen.’

Besems: ‘Ons motto is ook hier: meedoen is belangrijker dan winnen. Toch doen we het op het veld goed. We zijn bovenaan in de Reserve Hoofdklasse te vinden. We doen ons best, ook op Instagram, maar wel allemaal met een knipoog. Dat maakt het juist leuk.’

Lees ook:


Wat vind jij? Praat mee...