Social media: Het Zeeuwse Olympia en vriendinnen van Delta Venlo

Met nog tien ploegen in de race voor het tofste socialmedia-account van het jaar geven we de komende tijd het woord aan de kanshebbers. In aflevering vier: Lynn Langen van Delta Venlo Jong Dames 1 en Max de Moor van Olympia Heren 1.

Waarom doen jullie mee aan de verkiezing?

Langen: ‘Sinds de uitbraak van het coronavirus zijn we gegroeid op Instagram. Ons account bestaat al twee jaar, maar sinds dit jaar zijn we actiever geworden. Zo hebben we toen publiek niet welkom was, onze wedstrijden via social media live uitgezonden. We zijn nu actiever dan ooit en krijgen er telkens maar weer meer volgers bij.’

De Moor: ‘Ons account ziet er professioneel uit. We zijn het ooit gestart toen we nog in Jongens A1 zaten. Sindsdien zijn we er heel actief mee bezig. We maken video’s, zenden de wedstrijden live uit, maken allerlei dingen met Photoshop, kiezen een man of the match en zijn druk met het maken van Reels. In onze stories hebben we quizzen en wallpapers. Het is net als hockey mijn hobby, dus vind het leuk dat ik die twee dingen kan combineren.’

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Olympia Heren 1 (@olympia_h1)

Waar ben je het meest trots op? 

Langen: ‘Onze ploeg is al vier jaar samen. Sommigen zitten al sinds de E-tjes samen. We zijn een hecht vriendinnenteam. Toen we twee jaar geleden ons account aanmaakten, hoopten we dat het langer leuk zou blijven dan een week. Dat hadden we fout ingeschat. Iedereen is enthousiast en denkt mee. Een teamgenoot is goed met beeld, ik ben verantwoordelijk voor de teksten. Het trotst ben ik op onze livestreams via Instagram. Ook toen vroegen we ons af: wie wil dit nou zien? Na een paar weken hadden we telkens zo’n 40 à 50 kijkers. Het grappigste bericht? Ik denk de overlijdingsadvertentie van onze geliefde amateursport.’

De Moor: ‘Ik heb een groot foto- en videoarchief van onze wedstrijden. Nu we even niets kunnen ben ik het archief ingedoken. Ik ben nu druk met het maken van reels, dat is een nieuwe videofunctie op Instagram. Zo kan ik de oude beelden nog eens gebruiken. We hebben al onze wedstrijden gefilmd, op dat archief ben ik het meest trots.’

Waarom moet jouw account winnen? 

Langen: ‘We zijn actief en de hele ploeg is betrokken bij ons account. We posten meer dan alleen de uitslag van de wedstrijd. Nu we meedoen, willen we ook gewonnen winnen. Die mentaliteit hebben we niet alleen binnen de lijnen, maar ook daarbuiten.’

De Moor: ‘De verkiezing leeft. We hebben op onze club in Terneuzen maar zestien (jongste) jeugdteams en drie seniorenteams. Ondanks dat we zo’n kleine vereniging zijn, ziet onze pagina er toch professioneel uit.’

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Olympia Heren 1 (@olympia_h1)

Lees ook:


Wat vind jij? Praat mee...