Spelregel van de Week – Het Uruguayaanse hoogstandje

We stappen deze week voor de Spelregel van de Week even in de tijdmachine. We gaan terug naar de halve finale van de Hockey World League van 2015. Daar speelden de vrouwen van Ierland en Uruguay tegen elkaar.

De Zuid-Amerikanen maken in dit fragment een prachtige goal. Maar zou jij ‘m goedkeuren als scheidsrechter? We horen je antwoord graag!

 


9 Reacties

  1. jwth@freedom.nl

    Ja, shadow zie ik even door de vingers

  2. RobertEngel

    Shadow (indirect afhouden). Dus afkeuren.

  3. christiaan-loeber

    V staat niet op speelafstand van de bal en gaat bovendien naar haar backhand terwijl A over haar forehand passeert. Gewoon een doelpunt wat mij betreft.

    1. fh

      Dat is ook mijn gedachte, de verdediger is niet zeer actief, redelijke afstand van de bal, zeer afwachtend …

    2. martijn-m

      Volgens mij doet ze wel een poging om naar de bal te gaan en wordt ze daarin geblokkeerd. De aanvalster staat daar echter al een tijdje (slim gepositioneerd) dus is het volgens mij geen indirect afhouden.

  4. KeesBrinkman

    Na 3x terugkijken blokkeert nr 9 indirect verdedigster - vrij bal voor verdediging lijkt me. Zou ik in wedstrijd vanuit hoek scheidsrechter niet gezien hebben, vrees ik 😏

  5. rutgermeijnen

    Groene verdediger doet geen poging om de bal te spelen dus geen shadow en een mooie goal! 👍😊🏑

  6. blauwevelden

    Heeft er alle schijn van dat Nr. 9 van Uruguay de verdediger van Ierland blokkeert. Als ik het zou zien zou ik voor shadow fluiten. Verder mooie actie van de aanvalster.

  7. edwin

    Ik zou fluiten voor indirect afhouden. Vrije slag voor de verdedigende partij.


Wat vind jij? Praat mee...