De Spelregelvraag: Een onmiskenbare hak op de stick

De Commonwealth Games is een heerlijke, schier onuitputtelijke bron van spelregelfragmenten. We pakken er eentje bij van de clash tussen Pakistan en Schotland.

Bij een 1-0 achterstand is een speler van de Aziaten op weg naar de cirkel. Onderweg krijgt-ie een onmiskenbare hak op z’n stick. Dat je hiervoor fluit, lijkt ons geen rocket science. Maar welke spelstraf staat hierop? Daarnaast; volgt er ook nog een persoonlijke sanctie? Laat het maar weten!


6 Reacties

  1. harm.schut@outlook.com

    Overtreding binnen 23 aldus strafcorner en gele kaart 5 minuten voor verdediger.

  2. eefgorter

    SC geen kaart

  3. bob-smits

    strafcorner en geel

  4. Merijn van Willigen

    Ik begrijp nooit helemaal waarom iedereen altijd maar kaarten wil? Het is een overtreding buiten de cirkel, de verdediger is niet in de beste positie om de bal te winnen en begaat een overtreding. De 'upgrade' is de strafcorner (een 'normale overtreding buiten cirkel is een vrije slag). Als je zou denken dat het opzettelijk is, of extra ombeholpen, zou je nog een groene kaart kunnen overwegen (2de upgrade); geel zou een derde upgrade betekenen en wat mij betreft ver buiten de verwachting. Voor mij - domme, onbeholpen overtreding (geen opzettelijk breken van aanval) = strafcorner, niks meer.

    1. BramFransen

      Goed betoog. Ik ben het ermee eens.


Wat vind jij? Praat mee...