Livera hoofdsponsor en naamgever Hoofdklasse Dames

Lingerieketen Livera is de nieuwe hoofdsponsor en naamgever van de Hoofdklasse Dames. Het bedrijf, met honderd vestigingen in Nederland, tekende woensdag een driejarige overeenkomst met de Hockey Hoofdklasse CV (HHcv), het vertegenwoordigende orgaan van de Hoofdklasse-clubs. Livera is ook Official Supplier van de KNHB geworden. Over bedragen die met de deal zijn gemoeid, worden geen mededelingen gedaan. De competitie heet vanaf nu officieel de Livera Hoofdklasse Hockey Dames.

De Hoofdklasse-clubs plukken met de sponsorovereenkomst de vruchten van de mediadeal die vorige week officieel werd bekrachtigd met mediabedrijf Eyecons Hockey, een initiatief van televisieproducent Southfields en sportmarketingbedrijf House of Sports. Eyecons mag voor vijf jaar de media- en marketingrechten voor de Hoofdklasse-clubs exploiteren. In die deal bracht de KNHB behalve de competitie ook de naamgeving van de Hoofdklasse in.

Het partnership met de Hoofdklasse Dames en de KNHB is voor Livera een unieke kans, zegt algemeen directeur Ruud Jacobse. ‘Meer dan 60 procent van alle hockeyers is vrouw. Deze samenwerking geeft ons een relevante mogelijkheid met hen in contact te komen.’

Carolien Wenderich, marketing manager van Livera, vult aan: ‘Hockey is een echte teamsport, de sociale band die de dames hebben, gaat vaak verder dan alleen die op het veld. We kijken ernaar uit om bij te dragen aan de professionalisering van de Hoofdklasse Dames en passende activiteiten te ontplooien, zowel rondom de Hoofdklasse Dames als op andere relevante hockeymomenten.’

Trots

Voorzitter Madeleine Buise van de Hockey Hoofdklasse CV (HHcv) is trots de samenwerking: ‘Voor het eerst in de geschiedenis van de Hoofdklasse Dames krijgt deze competitie een eigen, naamgevende, partner. Dit onderstreept de aantrekkingskracht en toenemende waarde van het dames tophockey.’

KNHB-directeur Erik Gerritsen is content met Livera als Official Supplier van de hockeybond: ‘Livera gaat zich op de gehele dames hockeydoelgroep richten, met name rondom interlands en toernooien in Nederland. Dat geeft dit partnership een extra betekenis.’


9 Reacties

  1. eef.gorter@gmail.com

    eef.gorter@gmail.com

    Wie bedenkt dit?! Hoe serieus neem je je vrouwelijke tophockeyers dan als KNHB? “Official supplier” als klap op de vuurpijl...wat een slechte grap.

    1. Eko1001

      Eko1001

      Wat even Zeur. Alsof Livera alleen lingerie is. Je bent zeker in de war met Pabo en dergelijke handelsketens. Mooi dat er sponsoren met naam de hockeysport willen steunen. Of wil je dat alleen de locale middenstanders de sport steunen, zoals bij de verenigingen.

  2. RobV

    RobV

    @eef.gorter@gmail.com Ze hoeven natuurlijk niet in lingerie het veld op, laten we ook niet overdrijven. Op zich is Livera wel een aardige naam, zeker als je het vergelijkt (in het voetbal, eerste divisie) met zoiets als 'de Keuken Kampioen divisie'.

  3. rancoburgzorg

    rancoburgzorg

    Goed initiatief. Hulde voor de bond voor een keertje. Nu graag nog wat strakke hockeybabes in lingerie op posters in de stad. Elk team heeft wel een paar extraverte meiden die een mooi plaatje zouden opleveren. We hoeven en moeten daar niet conservatief over te doen. Mannen worden in allerlei andere sporten vaak vermarkt als hyper viriele macho sporters om extra aandacht en sponsors te genereren, waarom zouden we dat in het vrouwenhockey niet doen door onze meiden meer en meer neer te zetten als fanatiek sportende sexbommen? De traditioneel korte rokjes (en lange kousen) binnen onze sport geven de dames al een serieus voordeel hier. Bouw het uit!

    1. eef.gorter@gmail.com

      eef.gorter@gmail.com

      goeie troll hoor! toch twee dingen: individuele sporters maken eigen keuzes. geldt voor voetballers maar ook voor hoog & van as mbt sports illustrated. in dit geval maakt knhb een keuze voor allen...of ze willen of niet. what’s next Viagra Heren Hoofdklasse? je zal maar stijf onderaan staan..

  4. anoniem01028

    anoniem01028

    Ik vraag me wel af hoe een lingerie merk erop komt Om dames te sponsoren

  5. RobV

    RobV

    @anoniem01028 Het sponsoren van de heren was denk ik minder logisch geweest. En misschien werden ze geïnspireerd door de Sports Illustrated foto's van Ellen Hoog en Eva de Goede?

  6. Lostammer@gmail.com

    Lostammer@gmail.com

    Makkelijk te voorspellen dat met deze sponsor de moraalridders zich gaan mengen in de discussie. De relatie tussen sport en sexualiteit is een sterke. Ik zou ook niet weten wat daar mis mee is. Zelf verheug ik me nu al op allerlei « verontruste burgers » die het allemaal weer te ver vinden gaan. In hypocrisie zijn we in ons land erg goed, nietwaar?

  7. silvio

    silvio

    Nee, dan met de naam van een bank op je shirt spelen. Dat is gezien de recente geschiedenis een aanbeveling zeg.... Livera, 't heeft allemaal niet zo veel om het lijf, joh...


Wat vind jij? Praat mee...