Nieuw uit- en thuistenue van de Oranje Dames en Oranje Heren

De hockeybond en adidas hebben de nieuwe uit- en thuistenues gepresenteerd waarin de Oranje Dames en Oranje Heren tot en met 2020 hun officiële wedstrijden gaan afwerken.

De Oranje Heren gaan het nieuwe tenue voor het eerst dragen tijdens de Hockey World League in Londen, die start op 15 juni. De Oranje Dames maken hun debuut in het tenue een dag later tijdens de start van de Rabo Super Serie in het duel tegen Australië op Spandersbosch. Vanaf die data zijn de replica’s van de shirts ook te koop. Voor het eerst zijn ook de donkere uitshirts verkrijgbaar, zegt Marcel Cornelissen, manager sportsmarketing van adidas: ‘We hebben tijdens de Spelen veel vraag gekregen naar de uitshirts. Dat werd ook aangewakkerd door de roze uitshirts van het Argentijnse team. We merken dat met name bij vrouwen en meisjes veel belangstelling bestaat, omdat de shirts een mooie vrouwelijks snit hebben. Dat is anders dan bijvoorbeeld bij voetbalshirts.’
De shirts komen online te koop, bij de gerenommeerde hockeyspeciaalzaken en tijdens de evenementen zoals het EK en de Rabo Superserie.

Oranje-spelers nauw betrokken bij ontwikkeling van shirts

De nieuwe tenues komen in grote lijnen overeen met de kleding die de spelers tijdens de Olympische Spelen in Rio droegen, maar zijn nu voorzien van de three stripes van adidas, logo’s en sponsornamen. Cornelissen: ‘De shirts worden altijd voor een olympische periode van vier jaar ontworpen. Het ontwerp van de shirts en ook de materialen komen dus overeen met de shirts die de spelers in Rio droegen. We hebben de spelers destijds nauw betrokken bij de ontwikkeling van de shirts. Zij hebben erin gehockeyd en hebben inspraak gehad in de materialen en het ontwerp. Op het ontwerp van het uitshirt van de vrouwen zijn naar aanleiding van opmerkingen van de Oranje Dames destijds nog aanpassingen gedaan.’

Lange spelersnamen zijn beter leesbaar

De bedrukking van de namen is ook wat aangepast, vertelt Cornelissen. ‘In de Nederlandse elftallen heb je enkele spelers met lange namen. We hebben de belettering zo aangepast dat die namen er oppassen én goed leesbaar zijn.’

Behalve nieuwe tenues krijgen de Oranje Heren en Oranje Dames ook nieuwe trainingspakken en presentatiepakken aangemeten.

 

Hockeybond en adidas verlengen partnership tot en met Spelen van 2020

De hockeybond en adidas maakten vandaag bekend dat het partnership is verlengd tot en met  31 december 2020. Op de Spelen in Tokio spelen de Oranje Heren en Oranje Dames dus ook in adidas. De Oranje-spelers krijgen bij de volgende Olympische Spelen nieuwe shirts aangemeten. Cornelissen: ‘Bij het ontwikkelen van een nieuwe tenue komt heel wat kijken. Daarvoor start onze afdeling Design al volgend jaar met de ontwikkeling van het nieuwe tenue.’

Frank Basters, Senior Director Brand Activation adidas Benelux, is enthousiast over de samenwerking met de hockeybond: ‘Hockey is een sport met een zeer positieve, frisse en dynamische uitstraling, waar veel van onze consumenten elke week weer heel veel plezier aan beleven. Het is ook een sport waarin Nederland veel successen kent, die professioneel is georganiseerd en waarin veel geïnnoveerd wordt, iets dat nauw aansluit bij onze merkwaarden. Wij zijn dan ook trots dat wij de mooie relatie met de KNHB kunnen verlengen. Het is een wezenlijke bouwsteen in onze positionering als hockeymerk maar ook als sportmerk.’

Erik Gerritsen, directeur KNHB: ‘Wij zijn er trots op dat een wereldmerk als adidas de Nederlandse hockeysport sinds 1999 omarmt. adidas is in Nederland inmiddels hockeymerk nummer 1 terwijl het merk pas in 2006 is begonnen met het fabriceren van het totale hockeyaanbod zoals sticks en schoenen. Het is knap dat adidas dit in zo korte tijd bereikt heeft. Het is mooi dat het partnership met de KNHB daar ook een belangrijke rol in heeft gespeeld.’


4 Reacties

  1. Topkeepertje

    VERSCHRIKKELIJK en smaakloos , wanneer komen de licht blauwe rokjes terug bij de dames ?

  2. fleur-ten-pas

    Zoo Nice... Maar vorig uittenue was mooier voor de dames😁

  3. duncan-bergsma

    Dat adidas zonder hoofdletter, zelfs aan het begin van een zin, wordt geschreven omdat het merk dat graag wil, is ergens nog te begrijpen. Maar het artikel is verder nogal slordig geschreven, waardoor het ook onsamenhangend wordt om te lezen. Enkele voorbeelden: "three strips", "zijn ook het donkere uitshirts verkrijgbaar", "veel vraag gekregen naar de uitshirt", "de roze uitshirts van het Argentijnse teams", "De Oranje-spelers krijg bij de volgende Olympische Spelen", "Bij het ontwikkelen van een nieuwe tenue", "Daar start onze afdeling Desgin al volgend jaar met de ontwikkeling van het nieuwe tenue.’de Spelen van 2020." Wel mooie tenues trouwens, maar ook ik vind de huidige eigenlijk mooier!

  4. duncan-bergsma

    En toen was het ineens aangepast... Graag gedaan hoor...


Wat vind jij? Praat mee...