VIP-kaart voor EK via Rabobank levert eigen club geld op

De Rabobank gaat tijdens het komende EK in het Wagener Stadion (4 tot en met 13 juni) een deel van haar VIP-kaarten verkopen aan haar twee miljoen leden, in plaats van weggeven van tickets aan relaties. De opbrengst van de kaartverkoop gaat naar een hockeyvereniging, die de koper mag kiezen.

De actie start vandaag via de Rabo App en is exclusief voorbehouden aan leden van de Rabobank, zegt sponsormanager Tom van Kuyk van de Rabobank. ‘We sponsoren al vele jaren de grote hockeyevenementen, zoals EK’s, WK’s en de FIH Pro League. We bieden de lokale Rabobanken de mogelijkheid hun relaties uit te nodigen. We merken dat enerzijds de nieuwigheid er wel een beetje af is en daarnaast dat de compliance al jaren onder druk staat, waardoor we de hospitalitypakketten ook lastiger aan de man kunnen brengen. Wij willen daarom graag ook onze leden de kans geven om op een VIP-plek te genieten van het hockey.’

De Rabobank heeft ruim zeven miljoen klanten, twee miljoen daarvan zijn ook lid van de coöperatie. Per dag stelt de bank honderd kaarten beschikbaar. Dit zijn tickets voor de overdekte hoofdtribune, die vanwege de coronamaatregelen maar beperkt bezet mag zijn en daarom niet in de openbare verkoop komen. Via de actie van de Rabobank krijgen de kopers tien procent korting. Daarnaast biedt de bank de mogelijkheid om voor 95 euro per persoon een hospitalitypakket af te nemen.

Prominente rol

Het geld dat binnenkomt via de kaartverkoop gaat niet naar de bank, maar wordt gedoneerd aan een hockeyclub. Leden kunnen die – door de Rabobank gesponsorde – club zelf kiezen. Maak je geen keuze, dan gaat het geld naar de Hockey Foundation, het initiatief waarmee de Rabobank samen met de KNHB binnen tien jaar dertig nieuwe verenigingen in Nederland wil helpen oprichten.
De bank hoopt door middel van de donaties de verenigingen een steuntje in de rug te geven. Van Kuyk: ‘In onze sponsorstrategie speelt de relatie tussen de lokale Rabobanken en de plaatselijke sport- en cultuurverenigingen een prominente rol. Dit initiatief was al bedacht voor de coronacrisis, maar de verenigingen kunnen nu elke euro zeker goed gebruiken. We denken daarin al actief mee met onze club en zijn blij dat we daarin via deze actie een extra rol kunnen spelen.’

Tom van Kuyk (rechts) met KNHB-directeur Erik Gerritsen tijdens de lancering van de Hockeyfoundation. Foto: Willem Vernes

Als het aan de Rabobank ligt, krijgt deze pilot een vervolg. Niet alleen bij toekomstige hockeytoernooien, maar ook bij andere evenementen. Van Kuyk: ‘We hebben nu bij het EK een bescheiden aantal kaarten per dag. Dat zouden we in de toekomst graag uitbreiden voor onze leden. Ik hoop daarom op een kleine stormloop op deze kaarten.’

Kaarten voor het EK zijn ook nog te koop via eurohockeychampionships2021.nl.


Wat vind jij? Praat mee...