Jeugdelftallen blijven hockeyen met Volvo op shirt

Volvo blijft naamgever en sponsor van de nationale hockeyjeugdelftallen. Talentontwikkeling is een belangrijk speerpunt van het automerk, dat zaterdag na de wedstrijd Nederland-België van de Oranje Dames het partnership met de KNHB verlengde. ‘Talent is de toekomst. Kijk bijvoorbeeld naar het talent Jorrit Croon. Hij heeft alle nationale jeugdselecties doorlopen en neemt straks op 18-jarige leeftijd met het grote Nederlands Elftal deel aan de Olympische Spelen‘, aldus Richard Snijders, algemeen directeur van Volvo Car Nederland. 

De KNHB en Volvo werken al samen sinds 1994. Snijders: ‘De kernwaarden van Volvo en de KNHB sluiten naadloos op elkaar aan. Goed georganiseerd, midden in de samenleving, gedreven en betrokken.’ Sinds 2008 heeft Volvo zijn pijlen gericht op de jeugd en talentontwikkeling.

Clubbonus

Niet alleen de nationale topjeugd, maar ook in de breedte is Volvo betrokken bij het hockey. Op lokaal niveau gaan Volvo-dealers en clubs een verband met elkaar aan via de Clubbonus. Al meer dan 1500 hockeyers hebben een Volvo gekocht via deze constructie, waarmee de verbonden hockeyclubs een mooie financiële boost krijgen. KNHB-directeur Erik Gerritsen: ‘We zijn trots dat we onze langdurige en goede relatie met Volvo kunnen voortzetten en we juichen toe dat de lokale Volvo-dealers partnerships aangaan met hockeyverenigingen in de buurt.’

Op de foto: Volvo-ambassadrice Naomi van As en jeugdinternational Noor Omrani bij het ondertekenen van de verlenging van het partnership tussen Volvo en de KNHB, samen met Richard Snijders en Erik Gerritsen.

Verder lezen


Wat vind jij? Praat mee...