De Spelregelvraag: Hoe zit het met die 23-meterlijn?

In onze Spelregelvraag pakken we ditmaal een fragment erbij uit de Tulp Hoofdklasse Heren. Aan de bal is Pinoké-ster Alexander Hendrickx. Hij neemt een vrije bal bij de 23-meterlijn. Maar dan…

Hendrickx pusht de bal de cirkel binnen, waar vervolgens zijn teamgenoot Niklas Wellen de bal binnen tipt. Maar hoe zit het ook alweer met die 23-meterlijn? Vertel, is dit een geldig doelpunt, of denk jij daar anders over? We zien de suggesties graag tegemoet.


8 Reacties

  1. stijn.dijkslag@gmail.com

    aangezien de overtreding is gemaakt buiten de 23 mag de bal in 1 keer de cirkel in en mag die dus getipt worden en is het een goal. als de de overtreding binnen de 23 was had de bal daar ook moeten liggen en mag het niet. dan zou de bal eerst 5 meter gerold moeten hebben. naar mijn weten gewoon een goal.

  2. rutgermeijnen

    Vrije bal buiten 23m dus geldig doelpunt. 👍😊🏑

  3. bartherklots

    Staat wel buitenspel, toch!

  4. Mark Bouwman

    Is dit een carnavalsvraag of is de spelregelkennis echt zo dramatisch ?

  5. edwin-den-houter

    Buiten de 23 meter direct de cirkel mag volgens de regels dus dit is een zuiver doelpunt.

  6. BramFransen

    Wat Stijn schrijft klopt. Vrije bal buiten 23 mag rechtstreeks de circel in. Bal blijft mooi laag en bij de tip ook geen overtreding dus prima doelpunt.

  7. olgakroese

    volgens mij gaat het hier ook om het feit dat de speler de bal 1m meesleept als die hem neemt. Als dit een strafbal is, zou die worden afgefloten. Ik zou het hier ook nog wel aandurfen...

    1. KeesBrinkman

      Maar op deze positie (itt strafbal of corner) is t dan self-pass en lijkt me dat geen probleem, ook niet dat de bal binnen 23m lijn pas stick verlaat - eens met “geldig doelpunt”


Wat vind jij? Praat mee...